reklama

wtorek, 17 grudnia 2013

Ciasto cappuccino

 Dzisiaj prezentuję rewelacyjne cappuccino - kolejny świetny przepis Teściowej :)

Ciasto kokosowe
ciasto cappuccino anastazji200 g wiórków kokosowych
5 białek
1 szklanka cukru

Białka ubijamy z cukrem, dodajemy wiórki.
Pieczemy na złoty kolor w temp.160-180 stopni przez około 30 minut.

Ciasto kakaowe
8 jajek
250 g cukru
160 g mąki
4 łyżki ciemnego kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy żółtka i cukier. Delikatnie ubijamy i dosypujemy mąkę, proszek do pieczenia i kakao. Mieszamy. Formę wyłożoną papierem smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą.
Pieczemy podobnie jak ciasto kokosowe w temp.160-180 stopni przez 30-40 minut.
Po upieczeniu przekrawamy na połowę.
ciasto z kokosem 
Masa
5 żółtek
cukier waniliowy
3 czubate łyżki mąki pszennej
1 budyń śmietankowy 
3 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
1 i 1/2 kostki masła
25 g spirytusu
5 łyżek śmietankowego cappuccino w proszku


Mleko, cukier, budyń, żółtka, cukier waniliowy, mąkę mieszamy i gotujemy budyń.
Wystudzony budyń ucieramy z masłem. Dodajemy spirytus i kawę. Mieszamy.

Przekładamy ciasto:
ciasto kakaowe - masa - ciasto kokosowe - masa -ciasto kakaowe

Wierzch ciasta smarujemy cienko masą i posypujemy kakao. 



ciasto z alkoholem

                                                 
                                      

Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku oraz śledzenia na Instagramie

43 komentarze:

  1. Widzę, że bardzo podobne do cappuccino Siostry Anastazji, bardzo lubię to ciasto!
    Wyjątkowo dobre zestawienie smaków :]]
    Pozdrawiam!
    N.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ginę w gąszczu przepisów, a że kucharka ze mnie okazjonalna (acz już leciwa) proszę "poprowadzcie" mnie za rękę. Jak wyczuwacie, który z przepisów sa warte wypróbowania, jakie blogi etc.
    Serdeczności na święta.
    Hala

    OdpowiedzUsuń
  3. jakoś nie mam przekonania do mas z margaryną
    zawsze używam najlepszej jakości masła, dodaję tylko 1-2 łyżki palmy, żeby wygładzić i związać masę
    a generalnie ostatnio uważam, że najpyszniejsze masy są na bazie serka mascarpone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale w tym przepisie nie ma margaryny tylko masło!

      Usuń
    2. DOKŁADNIE-tylko masełko! masy z serka mascarpone nie zawsze są najlepsze-nie do każdych przepisów -masa podana w tym przepisie- cappuccino- jest idealna--właśnie na bazie budyniu-a ilość masełka dodana do masy budyniowej można dostosować do własnego upodobania.

      Usuń
  4. Uwielbiam słodkości, które zawierają cappuccino i kakao, więc to ciasto to coś w sam raz dla mnie. Zapisuję przepis. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. to capuccino z ciast siostry Anastazji :) pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to -śmiem stwierdzić z pełną odpowiedzialnością!!-jest 100 razy lepsze!! czyli o całe Niebo lepsze!!

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę :) pozdrawiam

      Usuń
  6. a gdzie to cappucino w proszku dać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa
      "Mleko, cukier, budyń, żółtka, cukier waniliowy, mąkę mieszamy i gotujemy budyń.
      Wystudzony budyń ucieramy z margaryną. Dodajemy spirytus i kawę. Mieszamy."
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo proszę o dokładne podanie składników do masy ,w jakiej ilości.

      Usuń
    3. Wszystkie inne miary są podane, cukier waniliowy - 1 opakowanie, masło -przyjmujemy, ,że kostka 200g

      Usuń
    4. Pani Małgosiu niech Pani nie używa margaryn!! Żadnych! Margaryna to trucizna! To silna toksyna! Masło jest najlepsze! I wbrew panującej opini najzdrowsze! Pozdrawiam.

      Usuń
    5. Ale w przepisie jest przecież masło :) pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Czy kawa ma być dosypana w proszku czy zalana wodą i dopiero dolana do masy?

    OdpowiedzUsuń
  8. To przełożenie kokosowe jest bardzo dobrym pomysłem :) Pysznie wygląda !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czasem modyfikuję i robie płytę orzechową , a capucino rozpuszczam w 2 łyżkach śmietanki

      Usuń
  9. Moja przyszła teściowa robi to na święta - uuuuu kozak ciasto! teściowa tez spoko ;) :D widać, że roboty przy takim ciachu jest mnóstwo, ale ciacho wygląda fantastiko i za taki efekt warto postać przy garach! mniam !

    w razie potrzeby na ciasto błyskawiczne w przygotowaniu zapraszam tu - na moje zielone jak wiosna w pełni ciacho z jabłkiem :)
    http://ucztawloska.blogspot.com/2014/03/szarlotta-na-zielono-czyli-mocno.html

    pozdro&mniam ;)


    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłam to ciasto z tego przepisu, wyszło wyśmienicie. Mam tylko pytanie czy do budyniu nie powinno się dawać 3 łyżki mąki ziemniaczanej? Ja do swojego budyniu trochę dodałam bałam się że masa potem wyjdzie za rzadka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie sprawdza się pszenna :) Cieszę się, że wyszło smaczne , pozdrawiam

      Usuń
  11. Witam. Mam pytanie odnośnie rozmiaru blaszki na którą podane są składniki. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam , przepyszne i niesamowicie się prezentuje same ochy,achy zebrałam od rodzinki, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę , pozdrawiam :)

      Usuń
  13. zapraszam z przepisem do udziału w konkursie na http://testerka-blogerka.blog.pl/2014/12/07/konkurs-swiateczny-konkurs-na-wypieki/

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie upiekłam i wyszedł rewelacyjnie!!! Jestem kompletną nogą jeśli chodzi o pieczenie,a to ciasto wyszło mi idealnie. Niedługo moja córeczka będzie miała drugie urodziny więc już wiem czym gości zaskoczę. Serdecznie dziękuję za ten przepis bo zaczynam wierzyć w swoje możliwości:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało, pozdrawiam

      Usuń
  15. Witam,czy można użyć innego smaku cappuccino bo nigdzie nie mogę dostać śmietankowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak , pozdrawiam

      Usuń
    2. ja używam orzechowego

      Usuń
  16. Ciasto jest naprawde pyszne !!,wspanialy kawowy krem dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, cieszę się, że smakowało :) pozdrawiam

      Usuń
  17. Ciasto rewelacja! robię identyczne ale bez alkoholu SMAK NIE ZIEMSKI dziękuję że nie tylko ja zachwycam się-- super blog gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwały :) bardzo mi miło :) super ,że ciasto smakowało , pozdrawiam

      Usuń
  18. Witam. Czy nie trzeba nasączać biszkoptu ? Nie jest suchy ? Pozdrawiam Justyna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej potrzeby, nie jest suchy, pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Ciasto wyszło bardzo dobre. Dziękuję za przepis :) polecam również zamiast spirytusu dodać rumu

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej czy to nie stąd zdjęcia i przepis na tym blogu: http://bezglutynka.blogspot.com/2017/02/bezglutenowe-ciasto-cappucino.html

    Chyba ktoś sobie "pożyczył"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to moje zdjęcie :( dzięki za cynk - ależ ludziska potrafią być ....

      Usuń
    2. i tekst też skopiowany :( brak słów - bardzo raz jeszcze dziękuję, pozdrawiam

      Usuń