czwartek, 16 października 2014

Jabłka w słoikach na zimę

Jeśli macie jesienią nadmiar jabłek lub lubicie w zimie szybciutko coś zmajstrować 
z naszymi rodzimymi owocami, polecam zamknąć tarte jabłka do słoików. 
Są proste w przygotowaniu, a przydadzą się zimą do szarlotki, ryżu zapiekanego na słodko, czy naleśników. Litrowy słoik nada się w sam do ciasta :)

jabłka
SKŁADNIKI

Jabłka dobre do rozpieku
 - u mnie boskoopy, ale świetna będzie antonówka, czy szara reneta
- około 1,2 kg jabłek na litrowy słoik . 



 PRZYGOTOWANIE

Jabłka obieramy, kroimy, wykrawamy gniazda nasienne i ścieramy na tarce o grubych oczkach lub (najlepiej) w malakserze z nakładką do tarcia. Odciskamy nadmiar soku i upychamy ciasno do słoików. Zakręcamy mocno (sprawdzamy nakrętki i słoiki, czy nie są uszkodzone !!!). 

jabłka


jabłka

Na dnie dużego garnka układamy bawełnianą ściereczkę, wstawiamy słoiki i zalewamy wodą do wysokości 4/5 słoików. Doprowadzamy do wrzenia i pasteryzujemy na małym ogniu około 45 min. Wystudzone słoiki przechowujemy w chłodnym miejscu.

jabłka 

Mamy pyszne jabłka w słoikach do szarlotki (i nie tylko) na zimę :)

Można też dodać do  jabłek cukier , cukier waniliowy czy cynamon.
Ja robię same jabłka i w zależności od tego, do czego ich używam, dodaję potrzebne składniki przy przygotowaniu potrawy - np. gdybym dodała do słoików cukier, to do
szarlotki sypanej  jabłka były by zdecydowanie za słodkie... 

Nie trzeba też jabłek kropić sokiem z cytryny czy kwaskiem, gdyż podczas pasteryzacji odzyskują jasny kolor.




SMACZNEGO :) jabłka
 jabłka









 



10 komentarzy:

  1. Pewnie będą idealnie smakowały w szarlotce. Niam, Niam
    Zapraszam do mnie: http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Odciskamy nadmiar soku i dodajemy wody ??
    Przecież sok zawiera witaminy ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odciskamy nadmiar soku - to się zgadza, nie ma nigdzie mowy o dodawaniu wody, pozdrawiam

      Usuń
    2. Ja kroje na plastry i lekko podduszam, a pozniej zagotowuje.

      Usuń
    3. Wodę dajemy do garnka gdzie wstawiamy słoiki aby zapasteryzowac

      Usuń
  3. Zawsze pasteryzuje bez cukru jest pewne że nie będą fermentacji

    OdpowiedzUsuń
  4. Super sposób, robię tak już drugi rok, dla mnie lepsze niż mus :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jabłka surowe tarte pasteryzowane są pyszne. Ich smak bardziej przypomina smak jabłka, w porównaniu z jabłkami "duszonymi" na mus.

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam jabłka z tego przepisu w tamtym roku na zimę z szarej renety. Wszystko się super przechowało, jabłka dzięki odciśnięciu soku nie były rozgotowane (co dla mnie ma istotne znaczenie) Sok ,który pozostał z odciśnięcia jabłek dosłodziłam i przelałam do butelek, które pasteryzowałam 20 min. Jedno i drugie wyszło znakomicie...bardzo polecam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń