reklama

środa, 28 września 2016

5 kroków do zdrowego odżywiania

Jesteś tym co jesz... Jak często to słyszysz? Pewnie często... A wierzysz w to?
Jeśli nie - szybko zacznij - a Twój organizm prędko Ci za to podziękuje :) 


dieta


Widzisz pewnie, że ostatnio zapanowała moda na zdrowe odżywianie. I bardzo dobrze - to chyba najlepsza moda na świecie! Ale pewnie myślisz sobie, że zdrowa dieta jest dla tych, którzy mają
a) mnóstwo czasu,
b) dużo pieniędzy?

To nieprawda. Małymi krokami możesz wprowadzić zdrowe nawyki do swojego życia.
I nie planuj, że zaczniesz zdrowo jeść od przyszłego tygodnia, miesiąca czy - co najgorsze - w nowym roku! Zacznij dzisiaj, teraz - a szybko zobaczysz efekty - spadek wagi, więcej energii, dobre samopoczucie - przyjdą wraz ze zdrowymi nawykami żywieniowymi.

Od czego zacząć? Mam dla Ciebie 5 wytycznych - tylko pięć :) 

1.  MYŚL POZYTYWNIE
Musisz uwierzyć, że dasz radę! Pomyśl, że zdrowa dieta, to nie "dieta" na chwilę - to początek nowego stylu życia, który wpłynie pozytywnie na Twoje zdrowie. Twoje i całej twojej Rodziny :) Gwarantuję - efekty przyjdą szybko, a wraz z nimi satysfakcja ze zdrowego trybu życia.

2. ZRÓB PORZĄDEK W LODÓWCE I KUCHENNYCH SZAFKACH
Wyrzuć wszystko, co niezdrowe - biały cukier, białą mąkę, wysoko przetworzone produkty, "gotowce" zawierające konserwanty czy glutaminian sodu. Pozbądź się słodyczy (no dobra - dobrej jakości czekolada deserowa zostaje :)). paluszków, chipsów, słodkich płatków do mleka, kolorowych gazowanych napojów - już wkrótce sama/sam się zdziwisz, że nie są Ci do niczego potrzebne...

3. KUP WARTOŚCIOWE PRODUKTY
Pożegnaj się z pszennym pieczywem - od tej pory kupuj pełnoziarnisty chleb i bułki. To samo z makaronami czy ryżem - tylko pełnoziarniste. 
Spróbuj wyeliminować cukier, jeśli masz ochotę na słodycze - zjadaj suszone owoce i orzechy. Słodź miodem lub stewią. 
Zrezygnuj ze sklepowych wędlin i czerwonego mięsa (jedz je od czasu do czasu). Jedz więcej tłustych ryb i drób bez skóry. 
Naucz się jeść strączki, które są świetnym źródłem błonnika i białka. Wprowadź do diety naturalne płatki i otręby. 
Pamiętaj o warzywach - powinny się znaleźć w każdym posiłku - to one są teraz podstawą piramidy żywieniowej. Są niskokaloryczne, stanowią źródło witamin i składników mineralnych. A poza tym są doskonałym źródłem antyoksydantów. Nie zapominaj też o owocach - zjadaj najlepiej 1-2 razy dziennie - pij soki i koktajle owocowe i owocowo-warzywne.
Uważaj na produktu "light" - często zawierają one więcej cukru niż ich "zwykłe" wersje!
Naucz się czytać etykiety - nie kupuj produktów zawierających "litanię" konserwantów i niezdrowych dodatków!

4. JEDZ!
Naucz się jeść regularnie, co najmniej 5 małych posiłków dziennie - co 2-3 godziny. Żeby Twój metabolizm działał prawidłowo, organizm musi otrzymywać stałe "dostawy" energii.
Śniadanie (tak to prawda, że jest NAJWAŻNIEJSZYM posiłkiem dnia!) - zjadaj najlepiej do godziny od wstania, a kolację -2-3 godziny przed snem. 
Jeśli pracujesz/uczysz się - naucz się zabierać ze sobą przygotowane wcześniej pudełka - w razie ataku głodu nie sięgniesz po fast food czy niezdrowego batona.
Jedz powoli, dokładnie przeżuwaj pokarm - dzięki czemu Twój organizm łatwiej i szybciej go strawi.

5. PIJ!
Naucz się wypijać odpowiednią ilość wody - dla dorosłego człowieka to około 2-2,5 l dziennie. Woda pomaga w trawieniu, oczyszcza z toksyn i jest niezbędna dla funkcjonowania Twojego organizmu! Możesz pić też niesłodzone herbatki i napary ziołowe.

Widzisz? Wcale tak wiele wysiłku nie potrzeba, by wprowadzić zdrowe nawyki do Twojej diety!
Zrób jeszcze jedno - połącz powyższe zalecenia z aktywnością fizyczną - a już wkrótce zobaczysz pierwsze efekty. Każda aktywność jest lepsza od bezruchu. Spaceruj z psem, chodź po schodach, wysiadaj przystanek wcześniej z komunikacji miejskiej. To na początek - a najlepiej ćwicz 3 trzy w tygodniu po 45 minut :) 

Pamiętaj też, że na początku nie zawsze wszystko idzie łatwo - nie poddawaj się i nie zrażaj drobnymi potknięciami - szybko zorientujesz się, że dzięki nowym nawykom lepiej się czujesz, waga spada, energia rośnie - a Ty już wierzysz, że jesteś tym, co jesz :) 

Jeśli szukasz pomocy i chcesz wsparcia od specjalisty ds. zdrowego odżywiania - 
zamów spersonalizowaną, zbilansowaną dietę (KLIK!)


dietetyk

Zapraszam na fanpage na FB oraz Instagram

13 komentarzy:

  1. Dokładnie, nie ma co czekać na Nowy Rok, trzeba działać :) Zgadzam się ze wszystkim powyżej w 100 %!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre rady.. ja piję prawie 2 litry płynów dzienne. Brawo dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze z tego, to zasada "małymi kroczkami" :-) Bo bardzo łatwo zacząć, kiedy znajdziemy już motywację, ale krócej utrzymać działanie. Lepiej sukcesywnie rezygnować z niezdrowych przyzwyczajeń na rzecz tych dobrych !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od dawna wierzę w to, że jestem tym co jem. I nie chcę być pączkiem, smażonym schabowym ani niczym podobnym;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od x czasu zwracam uwagę na to co jem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. stosuję wszystkie te rady :) i faktycznie bardzo dobrze mi z tym :)
    pozdrawiam
    http://zyciejakpomarancze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Udało mi się zastosować to 5 kroków i wytrwać w tym już dobre kilka miesięcy :)
    Zdarzają się chwile zwątpienia i spadki motywacji, ale potem i tak biorę się w garść i jest pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat idzie Nowy Rok. Można zrobić mocne postanowienie i zastosować te 5 wytycznych :) Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się proste, jednak mnie pewnie daleko od zdrowego odżywania się. Najczęściej na kolację pozwalamy sobie na niezdrowe szalenstwa

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdrowe nawyki trzeba wprowadzać już, a nie czekać na lepszy czas :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powoli i bez zniechęcania się, jedno małe odstępstwo to jeszcze nie tragedia i nie zaprzepaści wszystkich starań ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Popieram! Można jeść zdrowo i nie drogo! Wystarczy wyrzucić z głowy utarty frazes, że zdrowe odżywianie jest drogie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Według mnie kluczowe są punkty 2 i 3. Wiele osób nie może się powstrzymać przed sięgnięciem po ciastka, chipsy czy inne niezdrowe produkty, mając je pod ręką. Najlepiej pozbyć się wszystkich "kusicieli" i zamienić je na zdrowe alternatywy ;)

    OdpowiedzUsuń