środa, 11 stycznia 2017

Spaghetti z krewetkami i groszkiem

Aromatyczne, pachnące cytryną i groszkiem spaghetti. Na pewno posmakuje wszystkim miłośnikom owoców morza :) 
Danie w wykonaniu mojego Męża - ja sfotografowałam i zjadłam :) 

makaron z krewetkamiSKŁADNIKI (na 4 porcje - 1 porcja - 560 kcal)
400 g makaronu pełnoziarnistego
400 g średnich krewetek 
500 g pomidorków koktajlowych
1 czerwona papryczka chili
4 ząbki czosnku 
3 łyżki oliwy
200 g mrożonego groszku
1 pęczek bazylii
otarta skórka z cytryny
sok z połowy cytryny
sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE
Makaron ugotuj al dente wg. przepisu  na opakowaniu. Na dużej patelni rozgrzej oliwę i dodaj posiekaną papryczkę i czosnek. Smaż do zarumienienia, dodaj krewetki. Podsmażaj 3-4 minuty intensywnie mieszając. Dodaj pomidorki przekrojone na połówki, dopraw solą i pieprzem, wrzuć zblanszowany wcześniej groszek i posiekaną bazylię. Smaż razem 3-4 minuty i dodaj odcedzony makaron. Dodaj sok i skórkę z cytryny. Wymieszaj całość i od razu podawaj. Smacznego :) 


makaron z owocami morza
makaron z groszkiem 1 porcja - 560 kcal
- białka - 31 g
- tłuszcze - 11,5 g
- węglowodany - 73 g
- błonnik - 16 g 

 Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku oraz śledzenia na Instagramie





4 komentarze:

  1. Połączenia krewetek z groszkiem w jednym daniu jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam przemycać groszek w ryżu:) Do tego odrobina curry i moje dziecko wcina, aż mu się uszy trzęsą. Z makaronem go nigdy nie łączyłam. Tym bardziej z krewetkami. Ciekawy przepis. Jutro na stole pojawi się u mnie zupa tajska, aż ten groszek teraz mnie będzie korcił. Szkoda, że tak wiele osób go nie lubi. Dostarcza tyle cennych witamin i minerałów. No cóż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam groszek! Świetnie komponuje się też z jajkami - np. omlet z groszkiem i serem feta :) pozdrawiam

      Usuń