poniedziałek, 12 czerwca 2017

Shakshouka (szakszuka)

Danie kuchni arabskiej - wywodzące się z Tunezji - dla miłośników jajek na śniadanie - propozycja idealna :) Przepis możemy wzbogacać o ulubione dodatki.
Podstawowy przepis na szakszukę to chyba jednak mój ulubiony :)

SKŁADNIKI (na 1 porcję - 277 kcal)
szakszuka1/2 małej cebuli
1 ząbek czosnku
kawałek papryczki chili (w zależności od upodobań)
2 pomidory
2 jajka 
2 łyżki posiekanego szczypiorku (może być natka albo kolendra)
1 łyżeczka oliwy z oliwek/oleju rzepakowego
sól, pieprz, kmin rzymski 

jajka sadzonePRZYGOTOWANIE
Pomidory sparzamy, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Cebulę siekamy w piórka i szklimy na oliwie na małej patelni. Dodajemy posiekaną papryczkę, pomidory, przeciśnięty przez praskę czosnek i krótko mieszamy. Doprawiamy solą, pieprzem i 1/2 łyżeczki kuminu. 
Zostawiamy na dość mocnym ogniu, aż sok z pomidorów trochę odparuje (już nie mieszamy). Robimy wgłębienia na jajka - i wbijamy 2 sztuki. Doprawiamy pieprzem i solą, przykrywamy, aż białka się zetną - żółtka mają pozostać płynne. Posypujemy przed podaniem zieleniną. Możemy podać ze świeżym pieczywem. Smacznego :) 



shakshuka


Cała porcja szakszuki - 277 kcal - bez pieczywa
- białko - 17 g
- tłuszcze - 15,5 g
- węglowodany - 19 g
- błonnik - 5 g 



Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku oraz śledzenia na Instagramie



5 komentarzy:

  1. Lubię - szczególnie w leniwe niedzielne poranki. Twoja wygląda super zachęcająco! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, nie raz gości na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń